otursdag fast tur

Bara haft otur idag... men ändå glad att jag haft det - gick upp 6 och lämnade min sötnos kvar i sängen! När jag gick i tunneln blev fossingarna blöta, ohno... sen var första lektionen inställd så fick vänta i skolan, sen fick jag ingen skåpnyckel medan alla andra fick det. Så gick jag till vaktmästaren och det visade sig att jag lämnat in fel nykel än vad det stod på mitt kontrakt, eftersom jag bytte skåp med en kompis. Då skulle jag egentligen fått böta, men den snälla vaktmästaren fixade så jag slapp, sen fick jag den nya nyckeln. Den nya nyckeln gick till ett underskåp och jag ville ha ett överskåp tur eller otur så fungerade inte nycken och jag frågade snällt och gulligt om jag kunde få ett överskåp och då fick jag det! Nu ska jag hem och ta av mig de blöta skorna och värma mig, ta en värktablett och krypa ner i sängen. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback