På Bar Gärning

Sitter och tittar på tv, på bar gärning heter programmet och jag blev så sjukt berörd. Programmet handlar om att man in public spelar upp en sketch tex, två homosexuella sitter och hånglar på ett café och en kille vid ett annat bort sitter och säger åt dem å sluta och att de är äckliga och så ser man hur folket runt omkring reagerar, om de säger till osv. sen interviuas de efteråt och får förklara varför de ingrep och vad de tänkte.
Sketchen jag reagerade så mycket på var när dom spelade upp mobbingsenario i en park, dom puttades jättemkt och sa elaka saker till slut var de en kvinna som ingrep, gick fram och sa åt dem, frågade efter namn och sa att hon tänkte ringa polisen osvosv... jag blev så hemskt glad att hon gjorde det och fick konstiga nostalgikänslor då folk har varit taskiga mot mig miljontals gånger under min uppväxt, kände hur ögonen blev tårögda och kände typ "varför har ingen gjort så där när jag har varit utsatt, så ska jag göra om jag ser någonting i framtiden"
Mobbing är inte okey PUNKT.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback