idiotskola och frånvaro, kurser och sur chey

arg, sur, bajsbajsbajs... jag börjar smått förstå varför min motivation till allt sakta har försvunnit. Jag har flyttat från Hedemora, för att börja i en ny skola där jag skulle läsa en kurs som inte fanns i Hedemora. Turism, de var alltså turism jag var ute efter att läsa. Såg så många möjligheter om jag gick den linjen.
Det här läsåret har en turismkurs som jag jättegärna velat läsa (friufsturism) dragits in för att det tydligen var för få sökande och då får jag istället sitta och läsa två kurser i Handel. Handel är det tråkigaste jävla äcklet jag vet. Till råga på allt så har jag inte någon annan turismkust det här läsåret utan har därför turism efter jul vilket resulterar i att jag bara läser Handel det här läsåret... har 5 jättelånga lektioner i handel per vecka och där är också UF inräknat. UF är någonting som jag dessutom också har blivit påtvingad (sry gruppen) det är obligatoriskt för handelselever... men jag går turism så jag fattar inte varför i helvette jag ska sitta å driva UF när jag inte alls är ett dugg intriserad av det och mycket hellre vill ha projektarbete.
Nu, eftersom att jag måste till skolan för att få min utbildning... men bara har ämnen och kurser som jag blivit påtvingad och inte har nått ämne alls som jag tycket är roligt den här terminen så kan man ju snabbt förstå varför min motivation försvunnit. Det är inte kul att gå i skolan. Jag är mycket hellre hemma villket är någonting som oroar mig eftersom att CSN har tightat till deras bestämmelser om frånvaro.
Jag gick till syon förut och frågade tillockmed om jag kunde byta linje.. men det var helt otänkbart eftersom att jag läser en yrkesförberedande linje.
Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Att gå till skolan har för mig kommit att bli en utmaning.. villket är någonting jag förut aldrig upplevt.
Eftesom jag inte heller är intresserad av kurserna så lägger jag knappt ner någon energi på dem.. och det gör mig otroligt stressad då det känns som jag bara mer och mer halkar efter (då menar jag inte läxor). Jag orkar bara inte med det här mer för snart går det åt skogen. 
Jag ska imorogn försöka mig på att ta kontakt med kuratorn på skolan och prata ut lite... får se vart det leder.. för som jag ser det är de inte mitt fel att min frånvaro har höjts det senaste läsåret. Det är skolledningens fel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback