sjukhusbesök

Jag var på sjukhuset idag och hade kontroll av ögonlocket som jag har opererat. Jag hade ställt in mig på att han skulle säga att "åh vad fint det har blivit, du ska vara nöjd" å så går jag där ifrån och tänker "okey, det ãr ju faktiskt bättre än innan iaf" denna scen var någonting som inte utspelade sig.
Jag kom in och satte mig på en stol och han började först med att fråga om jag haft några besvär sen operationen varpå jag svarade nej. Men jag berättade att det fortfarande hänger när jag ãr trött. Min läkare (Olle Liss, mycket trevlig kirurg) ser lite bekymrad ut och tittar på mig ett slag. Sen frågar han om jag skulle kunna tänka mig att göra ytterligare ett ingrepp. Jag svarar "om det finns en chans att det blir bättre än nu så vill jag det, men om det inte går så ãr det nog onödigt" olle kliar sig på kinden och sedan berättar han tre scenarion som kan hända om jag prövar igen : 1. Det händer inget mer än vad det har gjort nu. 2. Det blir perfekt 3. Det blir större än andra ögat. Han berättar att det ar komplicerat att rätta till en förlossningsskada på ögonlocket då det i stort sett handlar om att jag har en försvagad muskel som inte orkar dra upp ögonlocket helt. Jag ãr förvirrad, kommer jag eller kommer jag inte få en operation??? Han tycker iaf att vi ska prova på att göra om operationen och jag åker överlycklig tillbaka till Borlänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback